2014年より“はんなり”&“ポップ”をコンセプトに京都を拠点に活動している児島真理奈による ソロプロジェクト。(2014年-2016年まではよしもと・クリエイティブ・エージェンシー所属のグループとして活動) 2015年メジャーデビュー。2016年には「アイドル横丁夏まつり」「TOKYO IDOL FESTIVAL」「@JAM EXPO」「SUMMER SONIC OSAKA」への出演を果たす。
2017年以降はアジア、ヨーロッパで多数のライブイベントに出演し、海外にも活動の幅を広げている。
2019年、田中食品株式会社のイメージキャラクターに起用され、「ふりかけ大使」に就任。 同年、ミライスカート⁺ の所属事務所にあたる株式会社aoi loco festaを設立し、児島自身が代表取締役に就任。 音楽プロデューサー玉井健二が代表を務める株式会社agehaspringsのグループ会社になる。
京都府警やJリーグ京都サンガF.C.ともコラボし、地元のイベントにも出演。 “古都・京都”を感じさせる凛とした佇まいとライブパフォーマンスを武器に、精力的に活動を行なっている。
■ MIRAISKIRT⁺
The solo project by Marina Kojima, who has been based in Kyoto since 2014 with the concept of “Hannari” & “Pop”. (Acting as a group belonging to Yoshimoto Creative Agency from 2014 to 2016) They made a major debut in 2015. Next year, they has appeared in “Idol Yokocho Summer Festival”, “TOKYO IDOL FESTIVAL”, “@JAM EXPO” and “SUMMER SONIC OSAKA”.
Since 2017, she has appeared in numerous live events in Asia and Europe, expanding hers activities overseas.
In 2019, she was appointed as an image character of Tanaka Foods Co., Ltd. and became “Furikake Ambassador”. In the same year, she established aoilocofesta Co., Ltd., which is the agency of MIRAISKIRT⁺, and Kojima herself became the president. It became a group company of agehasprings Co., Ltd., represented by music producer Kenji Tamai.
She is energetically performing live with the best music made by agehasprings.