全く異なるバックグラウンドを持った二人の日本人がボストンのバークリー音楽院で出会ったことから彼らのストーリーが始まった。
共に異国の学舎で切磋琢磨し、卒業後は十年以上、音楽のプロフェッショナルとして各自 が生きてきた。その間彼らが手がけた音楽は Apple,Facebook,Instagram,Lexus の CM など多岐にわたる。またアーティスト/プロデューサーとしてはAll Day I Dream、 Armada、King Street、Kitballなど、世界中のレーベルから楽曲をリリース、その中で Barbara Tucker,Josh Milan, Cosmo Klein, Joi Cardwell といった一流のヴォーカリス トやミュージシャンとのコラボレーションも経験してきた。
2020 年、彼らはそれまでの DAW やアナログ・シンセサイザーに加え、モジュラー・シン セサイザーを音楽制作に取り入れ始めた。そしてこれにより 2 人の活動範囲はスタジオか らステージへと広がりを見せることになる。
アーティストとしての彼らの音楽は、まず世界中のアンダーグラウンドな音楽愛好家に発 見され、そこから徐々に日本に逆輸入されていった。特にAll Day I Dreamが牽引する Organic Houseが日本でも認知されるようになると、2020年以降Yuichiroのもとには 拠点とする東京だけでなく、日本全国からオファーが届くようになる。全国のクラブや野 外パーティーでライブ、DJ 共にフロアメイクを経験する中、自身の理想とするライブセッ トを実現するため、長年の盟友である Atsushi と 2022 年よりステージでのコラボレーシ ョンを開始する。
その後、彼らは東京の Womb、京都の Metro、名古屋の MAGO など日本を代表するクラ ブでギグを重ねてきた。熟練したプロダクションスキルから生み出される綿密なストーリ ーに観客を巻き込むこと、そして二人と観客が存在している空間そのものを即興演奏とい う形で音楽に変換すること、この二つを両立することで彼らは観客に強烈な”今”を感じさ せようとしている。その結果、まるで音で出来た映画を主人公として体験しているかのよ うだと、彼らのギグに参加したオーディエンスはそう語る。
Their story began when two Japanese from very different backgrounds met at the Berklee College of Music in Boston.
Both engaged in friendly competition in a foreign school, and after graduation, each has lived as a music professional for more than a decade. During that time, they have produced music for Apple, Facebook, Instagram, and Lexus commercials, among others. They also have released their music as artists and producers on labels around the world including All Day I Dream, Armada, King Street, Kitball, and many others. They have also collaborated with top vocalists and musicians such as Barbara Tucker, Josh Milan, Cosmo Klein, and Joi Cardwell.
In 2020, they began incorporating modular synthesizers into their music production, in addition to their previous focus on DAWs and analog synthesizers. This expanded the scope of their activities from the studio to the stage.
Their music as artists was first discovered by underground music lovers around the world, and from there it was gradually reimported to Japan. As the organic house music led by ADID in particular gained recognition in Japan, Yuichiro began to receive offers not only from his previous base in Tokyo, but also from all over Japan from 2020 onward. While experiencing the floor making of clubs and outdoor parties all over Japan for both live sets and DJs, he began collaborating with his longtime friend Atsushi on live sets in 2022 in order to realize his own ideal live sets.
Since then, they have gigged at some of Japan’s leading clubs, including Womb in Tokyo, Metro in Kyoto, and MAGO in Nagoya. They try to make the audience feel intensely present by combining the two: involving the audience in a meticulous story created by their skilled production skills, and transforming the space that exists with the audience into music in the form of improvised performances. As a result, audiences who have attended their gigs say that it is as if they are experiencing a movie made of sound as the protagonist.